Skip to main content
De particuliere verzekeringen en diensten van Aon Verzekeringen worden OpGroen Verzekeringen. Klik hier voor meer informatie om te zien wat dit voor u betekent

De meeste particuliere dienstverlening van Aon Verzekeringen is overgenomen door OpGroen Verzekeringen. Op dit moment zijn we druk bezig met het vernieuwen van al onze communicatie. We zullen er alles aan doen om deze overgang zo soepel en duidelijk mogelijk te laten verlopen. Wij staan nog steeds voor u klaar als verzekeringsadviseur en we zullen dezelfde kwaliteit en service bieden als voorheen. Ook de Mijn Omgeving blijft 24/7 bereikbaar. Alle particuliere diensten op deze website worden verstrekt door OpGroen Verzekeringen, in plaats van Aon Groep Nederland B.V. en/of een van haar dochterondernemingen. Klik hier voor meer informatie om te zien wat dit voor u betekent.​ ​ Als u wilt weten of u tot de groep klanten behoort die overgaat naar OpGroen Verzekeringen, of dat u bij Aon blijft, verwijzen wij u naar onze veelgestelde vragen pagina (FAQ). Hier vindt u alle informatie die nodig is om te begrijpen wat de overgang voor u betekent. Als u tot de uitzonderingsgroepen behoort, zal Aon Groep Nederland B.V. en/of een van haar dochterondernemingen uw verzekering en bijbehorende diensten blijven verzorgen en verandert er niets voor u.​

3 min. leestijd

In de podcast “De tijd gaat nu in – Alles over verzekeringen in 4 minuten” behandelen we al je vragen kort en krachtig. Aflevering 2 over Cybercrime: “Ik zie cyberhulp op mijn polis staan. Wat houdt dit in?”

Deel dit bericht:

In de podcast “De tijd gaat nu in – Alles over verzekeringen in 4 minuten” behandelen we al je vragen kort en krachtig. Aflevering 2: Elke inboedelverzekering bij Aon heeft standaard cyberhulp. Maar wat is cybercrime precies en wat houdt Cyberhulp in?

Je kunt de podcast “De tijd gaat nu in – Alles over verzekeringen in 4 minuten” beluisteren in je favoriete podcast-app of beluister ze via deze site.

Spotify Google Podcasts Pocket Casts Apple Podcasts

 

Wil je de podcast over cybercrime nog eens nalezen?

Dat kan! Hieronder hebben we de podcast voor je uitgeschreven.

Klant
“Ik heb een nieuwe polis ontvangen en zie staan dat ik cyberhulp heb. Wat houdt deze dekking in?

Voice-over
“Geboorte, trouwen, overlijden. Scheiden, verhuizen, nieuwe auto. Bij elke gebeurtenis in het leven, komen vele vragen voorbij. Hoe moet ik dit aanpakken? Ben ik wel goed verzekerd? Lastige vragen die over het algemeen om een lang antwoord vragen. Maar in de podcast De tijd gaat nu in – Alles over verzekeringen in 4 minuten behandelt Aon al je vragen kort en krachtig. Als de zoemer afgaat, is de tijd voorbij.” 

Voice-over
“Cybercrime. Zo’n term die we steeds vaker horen, maar waarvan we denken: ach, gebeurt mij toch niet. Totdat jij, of iemand anders in huis toch net op die verkeerde link klikt. Computer vergrendeld, geld weggesluisd. Particulieren krijgen steeds vaker te maken met allerlei vormen van cybercriminaliteit zoals identiteitsdiefstal, phishing of gijzeling van de computer. We zitten hier met Jolanda Slob, Manager – Klantadvies Particulier. Wat een ellende, toch?

Aon-expert
“En dat is precies waarom Aon als eerste in Nederland een cyberdekking standaard toevoegt aan de particuliere inboedelverzekering. Daarmee zijn 157.000 huishoudens bij verlenging van hun inboedelverzekering voorzien van een dekking, bescherming en ondersteuning op het gebied van cybercriminaliteit. CyberHulp geeft dekking en hulp bij privacyschending, beveilingsinbreuk en identiteitsdiefstal.”

Voice-over
Zo hey! Maar… waarom zou je Cyberdekking nodig hebben als je helemaal niet met computers werkt?

Aon-expert
“Deze dekking geldt ook voor je smartphone en tablet. Wij zien een landelijke trend in cybercrime, denk daarbij aan virussen en inbreuk waarbij privacy gevoelige data wordt gehackt. Dit kan jou ook overkomen. Je bankrekening kan gehackt worden, en je digitale identiteit kan worden gebruikt, waardoor kwaadwillenden gebruik kunnen maken van jouw ID voor allerlei cyberactiviteiten.

Voice-over
Ok. Dit klinkt allemaal wel heel serieus. En dat is het ook: Het aantal cyberincidenten neemt zienderogen toe. In 2020 hebben we dan ook een flinke stijging gezien in het aantal aangiften per maand voor cybercrime. In sommige regio’s is de afgelopen maanden zelfs vaker aangifte gedaan van een cyberincident dan van een inbraak.

Aon-expert
Ja, wij krijgen nog wel eens de vraag: Heb ik dit echt nodig? Deze dekking is zeker aan te raden. Naast de digitale crime biedt deze verzekering ook dekking voor ‘papieren’ identiteitsdiefstal. Papieren die je bijvoorbeeld weggooit kan voor een ander ‘goud’ waard zijn, zoals jouw privégegevens die cybercriminelen weer gebruiken om te hacken.

Voice-over
Wanneer er sprake is van identiteitsfraude is dit voor jou vervelend genoeg. Door deze dekking helpen wij jou door enerzijds een schadevergoeding uit te keren en anderzijds nemen wij administratieve taken op ons.

Voice-over
Dit was De tijd gaat nu in – Alles over verzekeringen in 4 minuten. Heb jij een vraag die Aon moet behandelen? Stuur ‘m dan in via redactie.affinity@aon.nl. Benieuwd naar andere podcasts? Beluister ze op uwgidsvoorhetleven.nl of via je favoriete podcast app. Heb je nog meer vragen over dit onderwerp? Check aonverzekeringen.nl/cyberveiligheid

Informatie over nuttige verzekeringen 

Een ongeluk zit in een klein hoekje, ook in en rond uw huis. Een goede inboedelverzekering kan een ongeluk misschien niet voorkomen, maar kan u wel behoeden voor nare (financiële) gevolgen. Wij begrijpen ook dat het met zoveel verschillende verzekeringen soms moeilijk is om te weten welke verzekering het beste bij uw situatie past. In onderstaande artikelen zetten we uiteen wat de opties zijn bij een inboedelverzekering: 

Deel dit bericht:
Deel dit bericht:
Over de auteur
Redactie

Redactie

Redactie Uw gids voor het leven

Inboedelverzekering

Standaard met Cyberhulp

  • Zonnepanelen standaard meeverzekerd
  • 24/7 deskundige hulp bij cybercriminaliteit

MEER WETEN?
Exclamation mark
Heeft u een vraag over dit artikel?

Onze specialisten komen graag met u in contact.

    De persoonsgegevens die u aan ons verstrekt, worden door ons gebruikt voor het verwerken van uw verzoek om informatie, offertes en financiële producten. Tevens gebruiken wij deze persoonsgegevens om eventueel contact met u op te nemen naar aanleiding van de offerte, voor het tot stand brengen van de verzekering en voor de door ons verleende diensten. Wij gaan zorgvuldig om met uw gegevens. Dit vragen wij ook van andere partijen met wie wij uw gegevens delen. Meer informatie over hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens kunt u vinden in onze privacyverklaring.